« terug naar vorige pagina

Compliment of klacht

Ideeën en complimenten

Heeft u een goed idee voor de praktijk? Deel die met ons op info@boeierpraktijk.zorgring.nl 

U kunt ons ook altijd persoonlijk aanspreken voor een compliment of een goed idee.


Klachtenregeling

Klachten zijn nooit fijn. Toch dragen ze bij aan de verbetering van de kwaliteit van de huisartsenzorg. Tenminste, als ze serieus worden genomen en kundig worden afgehandeld. Wettelijk is iedere huisartsenpraktijk verplicht zich aan te sluiten bij een geschillencommissie. Wij zijn aangesloten bij de SKGE.

Gelukkig zijn de meeste patiënten tevreden over ons werk. Maar misschien bent u over bepaalde zaken minder tevreden. Hier leest u wat u kunt doen met uw onvrede of klacht.

Neem contact op met de desbetreffende zorgverlener.
Probeer eerst uw klacht te bespreken met de zorgverlener waar de klacht over gaat. Mogelijk kunt u met dit gesprek al samen het probleem oplossen. Als de zorgverlener namelijk niet weet dat u ontevreden bent, kan zij ook niet samen met u naar een oplossing zoeken.

Neem contact op met iemand anders binnen de praktijk.
U kunt er ook voor kiezen om uw klacht met iemand anders binnen het team te bespreken. Wel zal, indien nodig, degene over wie de klacht gaat hiervan op de hoogte gebracht worden. Mogelijk kan hij/zij helpen bij het vinden van een oplossing.

Leg uw klacht voor bij een klachtenfunctionaris.
Het is ook mogelijk om uw klacht in te dienen bij een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Deze hulp is gratis. Hiervoor zijn wij aangesloten bij de Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). U kunt de klacht indienen via hun website: www.skge.nl
De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en kiest geen partij. Zij helpt u en de desbetreffende hulpverlener de klacht samen op te lossen. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

Uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg.
Als u er met de desbetreffende zorgverlener en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uitkomt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Voor meer informatie hierover kunt u terecht bij de SKGE.